وبینارهای تخصصی در حوزه کودک و میراث فرهنگی برگزار می گردد

به گزارش جعبه مهر، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، لیلا کفاش زاده مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه امروز دوشنبه 14 مهر 99 گفت: کارگروه کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به مناسب هفته ملی کودک از 16 تا 22 مهرماه 99 در تمامی حوزه های تخصصی کودک و نوجوان وبینارهای تخصصی برگزار می نماید.

وبینارهای تخصصی در حوزه کودک و میراث فرهنگی برگزار می گردد

او اضافه کرد: کارگروه کودک و نوجوان از نمایندگان پژوهشکده ها و گروه های تخصصی پژوهشگاه تشکیل شده و قرار است در این هفته هرکدام در حوزه تخصصی خود گزارش هایی ارائه نمایند.

کفاش زاده توضیح داد: هدف از برگزاری این برنامه ها آشنایی مربیان، تسهیلگران، آموزگاران و تمامی علاقه مندان پژوهش در حوزه کودک و میراث فرهنگی با پژوهش ها و فعالیت های اجرا شده در این زمینه طی سالیان گذشته است.

به گفته مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه، کارگروه کودک و نوجوان در کوشش است با مشارکت علاقه مندان راهی به سوی مطالعات کودک در زمینهٔ میراث فرهنگی باز کند تا این موضوع قابل لمس تر و کاربردی تر گردد و نسل آینده بتواند از داشته های فرهنگی خود به بهترین شکل استفاده کند.

او در مورد برنامه های هفته کودک گفت: معرفی مرغک میراث (نماد پژوهشگاه در حوزه کودک و نوجوان)، معرفی کتاب های تخصصی کودک و میراث فرهنگی توسط دبیرخانه انتشارات و آنالیز ویروس کرونا از منظر بیولوژی توسط پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی فرهنگی برای بچه ها از جمله برنامه های اولین روز هفته ملی کودک هم زمان با 16 مهر خواهد بود.

کفاش زاده توضیح داد: 19 مهرماه نیز سه موضوع قصه گویی کودک و میراث فرهنگی از منظر مردم شناسی، ارتباط بچه ها و قصه های عامیانه و آیین های حفظ نوزاد توسط پژوهشگران پژوهشکده مردم شناسی ارائه می گردد، همچنین در حوزه گردشگری بچه ها موضوع تجربه باغ قصه ها از موزه ملک مطرح خواهد شد.

او اضافه کرد: معرفی یک بنای تاریخی از فرهنگنامه کودک و نوجوان توسط پژوهشکده ابنیه و بافت های تاریخی و فرهنگی و آموزش قلم زنی به روش ساده توسط گروه هنرهای سنتی از برنامه های 20 مهر خواهد بود. همچنین در 21 مهر موضوع میراث فرهنگی و تنوع زیستی از سوی پژوهشکده باستان شناسی ارائه می گردد و متن گزنفون درباره تربیت بچه ها در دوره هخامنشی از سوی پژوهشکده زبان شناسی، کتیبه ها و متون آنالیز خواهد شد.

مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه گفت: در آخرین روز از هفته ملی کودک روز 22 مهرماه، اولین کارگاه تخصصی آموزش حفاظت و بازسازی عروسک های بومی توسط پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی فرهنگی برگزار می گردد که به وسیله فضای اسکای روم به وسیله لینک https://www.skyroom.online/ch/richt.dtp/kids از ساعت 10 تا 12 قابل استفاده خواهد بود.

علاقه مندان برای ثبت نام و اطلاع از نحوه برگزاری در این کارگاه مجازی می توانند با شماره 66736452 داخلی 242 تماس بگیرند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای جعبه مهر

منبع: گردشبان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7689

به "وبینارهای تخصصی در حوزه کودک و میراث فرهنگی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وبینارهای تخصصی در حوزه کودک و میراث فرهنگی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید