مجموعه میراث نهضت جنگل سامان&zwnjدهی می&zwnjشود

به گزارش جعبه مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، ولی جهانی روز 15آذر با اعلام این خبر، گفت: با پیگیری و همکاری مشترک شهرداری رشت، خانه میرزا به منظور تغییر کاربری به موزه بازسازی و در دی ماه هم زمان با روز رشت افتتاح خواهد شد.

مجموعه میراث نهضت جنگل سامان&zwnjدهی می&zwnjشود

او اضافه نمود: مجوز انتقال آثار مربوط به میرزا کوچک خان از قبیل لباس ها، تندیس ها، ظروف چوبی و غیره از ادارهکل موزه های کشور گرفته شده، با توجه به ایجاد این خانه به موزه، آثار این مبارز نستوه از موزه رشت به مکان جدید انتقال پیدا خواهد نمود.

معاون میراث فرهنگی گیلان بازسازی و سامان دهی مقبره میرزا در سلیمان داراب رشت را نیز از اقدامات مشترک اداره کل و شهرداری رشت دانست.

او بیان کرد: اجرای طرح یادمان مشهدمیرزا، اسلحه خانه گوراب زرمیخ صومعه سرا و اختصاص قسمتی از موزه شهرستان های مرتبط با نهضت جنگل به میراث و فرهنگ میرزا از دیگر برنامه های آینده این اداره کل است که در صورت تأمین اعتبار در کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها وارد فاز اجرایی خواهد شد.

جهانی اضافه نمود: ساخت المان دکتر حشمت در چله خانه با همکاری شهرداری رشت و بازسازی و بازسازی ساختمان میرزاحسین خان کسمایی(موزه رشت) نیز از جمله اقدامات اداره کل گیلان است.

او با بیان اینکه فاز اول مطالعات مربوط به موزه مشروطیت(ساختمان میرزاخلیل رفیع یا شورای شهر سابق) به خاتمه رسیده است، اظهار کرد: براساس با رایزنی های اجرا شده در صورت تخصیص 10 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، عملیات اجرایی این پروژه نیز انجام خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی گیلان با اعلام تشکیل کمیته و کارگروه تخصصی مربوط به آنالیز آثار میرزا کوچک خان در سطح استان، بر شناسایی و ثبت میراث میرزا و نهضت جنگل تأکید کرد و بهره برداری از نظرات فرهیختگان را از اولویت های اداره کل استان دانست.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای جعبه مهر

منبع: گردشبان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8517

به "مجموعه میراث نهضت جنگل سامان&zwnjدهی می&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه میراث نهضت جنگل سامان&zwnjدهی می&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید