جای جایزه ملی داستان دینی در فضای ادبیات کشورمان خالی است، ضرورت حمایت ویژه از شعر و داستان

به گزارش جعبه مهر، علی محمد مؤدب در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری سه دوره از جایزه ملی داستان حماسی و رونمایی پوستر دوره چهارم مطرح نمود: ابتکار این طرح متعلق به مرحوم سعید تشکری بوده که دوره های قبل را با شایستگی دبیری نموده و توانسته ظرفیت مغفول مانده در ادبیات کشورمان را معرفی و بارور کند.

جای جایزه ملی داستان دینی در فضای ادبیات کشورمان خالی است، ضرورت حمایت ویژه از شعر و داستان

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر با ارائه پیشنهاد برپایی باشگاه های موضوعی در حوزه ادبیات، گفت: برای ارتقای شرایط ادبیات کشورمان باید نگاه موضوعی و تخصصی به شعر و داستان داشته باشیم و حمایت های جدی تری از ادبیات انجام گردد. آنچه ایرانیان را در تاریخ ماندگار می نماید ادبیات است و باید در سیاست گذاری و اختصاص اعتبار به آن توجه جدی گردد.

وی تاکید نمود: ادبیات کم هزینه ترین و کم توقع ترین هنر است که به آن بی اعتنا شده ایم و بودجه اختصاصی این عنصر مهم فرهنگی کمتر از سینما و ورزش است . سیاست گذاران فرهنگی کشورمان باید بدانند که ادبیات تنها هنری است که عوالم درونی، تجربه ها و اندیشه های انسان امروز را تا ابد زنده نگه می دارد.

مؤدب بعلاوه بر ضرورت توجه خاص به ادبیات دینی تاکید نمود و اضافه نمود: روح ایرانیان با توحید عجین شده و باید در قالب ادبیات دینداری ایرانیان به درستی روایت گردد. در این دوران که بعضی قدرت های شیطان صفت در دنیا در پی جداکردن روح دینداری و توحید از زندگی ما هستند باید نویسندگان و شاعران ادبیاتی را خلق نمایند که دنیا درونی دینداران را معرفی کند و دین را به برترین شکل ترویج دهد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11343

به "جای جایزه ملی داستان دینی در فضای ادبیات کشورمان خالی است، ضرورت حمایت ویژه از شعر و داستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای جایزه ملی داستان دینی در فضای ادبیات کشورمان خالی است، ضرورت حمایت ویژه از شعر و داستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید