اعدام 800 زندانی در پنج سال حکومت سلمان بن عبدالعزیز

به گزارش جعبه مهر، یک مرکز حقوق بشری عربستان، مستقر در اروپا اعلام کرد که دولت سعودی در پنج سال گذشته بیش از 800

اعدام 800 زندانی در پنج سال حکومت سلمان بن عبدالعزیز

زندانی را اعد ام کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با افزایش نگرانی ها در خصوص اعدام ها در عربستان سعودی، یک مرگز حقوق بشری عربستان، مستقر در برلین، پایتخت آلمان، تعداد اعدام شدگان از زمان روی کار آمدن سلمان بن عبدالعزیز در عربستان را بیش از 800 مورد اظهار داشت.

به نوشته وبگاه مرآة الجزیره، در بیانیه مرکز حقوق بشری اروپایی-سعودی آمده است که همراه با اجرای حکم اعدام در هشتم آوریل گذشته (20 فروردین) تعداد اعدامی ها به بیش از 800 مورد رسیده است و این ارقام نادرستی وعده های محمد بن سلمان در خصوص کاهش اعدامی ها را می رساند.

به گفته این مرکز حقوق بشری، از سال 2009 تا 2014، تعداد 423 حکم اعدام در عربستان اجرا شده از 23 ژانویه 2015 که سلمان بن عبدالعزیز به پادشاهی رسید تا کنون این اعدام ها افزایش یافته به گونه ای که در سال 2019 فقط 185 نفر اعدام شده اند که در یک مورد 37 نفر به طور دسته جمعی در 23 آوریل 2019 اعدام شدند که شش تن از آن ها به هنگام دستگیری کودک بودند.

بنابراین گزارش 13 متهم دیگر نیز هم اکنون منتظر اجرای حکم اعدام هستند که از بین آن ها علی النمر، داوود المرهون و عبدالله الزاهر در آستانه اعدام قرار دارند.

عی الدبیسی مدیر سازمان حقوق بشری اروپایی- سعودی نیز تأکید کرد که اجرای حکم اعدام معارضان و بچه ها نشان می دهد که دولت سعودی از اعدام به عنوان یک اهرم سیاسی و برای انتقام جویی بهره می برد و این موضوع نگرانی ها در خصوص دیگر زندانیان را موجب شده است.

مایا فوا مدیر مؤسسه حقوق بشری ریپریو (مستقر در انگلیس) نیز گفت که عربستان کشوری است که ممکن است به خاطر انتقاد علنی از پادشاه اعدام شوی.

ص

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5765

به "اعدام 800 زندانی در پنج سال حکومت سلمان بن عبدالعزیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعدام 800 زندانی در پنج سال حکومت سلمان بن عبدالعزیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید