4 اقدام در حال اجرا برای ورود گردشگری کشاورزی به فاز اجرا

به گزارش جعبه مهر، لیلا اژدری روز دوشنبه 10 شهریورماه در مورد وارد شدن گردشگری کشاورزی به فاز اجرا اعلام کرد: دستورالعمل مجوز گردشگری کشاورزی توسط وزیر به 31 استان ابلاغ شده است و برای واردشدن به مرحله اجرا چند خلأ وجود دارد که در حال رفع کردن آن ها هستیم.

4 اقدام در حال اجرا برای ورود گردشگری کشاورزی به فاز اجرا

میراث آریا: او یکی از این خلأها را مربوط به ایجاد سامانه برای ثبت نام متقاضیان مطرح نمود و اضافه نمود: جلسه کارشناسی نهایی برای ایجاد سامانه ای که متقاضیان ثبت نام و مدارک خود را در آن بارگذاری نمایند برگزار گردیده و به زودی راه اندازی می گردد.

برگزاری کارگاه آموزشی آنلاین توریستی کشاورزی

مدیرکل دفتر همکاری و توافق های توریستی اظهار کرد: توریستی کشاورزی کار جدیدی است که برای بهره بردن از مزایای آن احتیاج به ساخت و ساز و تغییر کاربری نیست. کشاورزان و مزرعه داران طبق ضوابط می توانند برای پذیرش توریست اقدام و از مزایای آن استفاده نمایند.

او با اشاره به ابهامات استان ها درباره دستورالعمل صدور مجوز توریستی کشاورزی، گفت: استان ها در این باره ابهام دارند که برای رفع آن احتیاج به گفت وگوهای کارشناسی است. برای پاسخ به سئوالات به زودی کارگاه آموزشی آنلاین به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد که مسائل و ابهامات موجود رفع گردد.

تشکیل کارگروه تدوین ضوابط فنی و خدماتی توریستی کشاورزی

اژدری تدوین ضوابط فنی و خدماتی توریستی کشاورزی را از دیگر کارهای در حال اجرا مطرح نمود و اضافه نمود: به این دلیل که در توریستی کشاورزی به ساخت و ساز احتیاجی نیست، ضوابط فنی زیادی نداریم، اما در بحث خدمات، ضوابط جدی خواهیم داشت که استانداردهای خدمات توریستی باید در مزارع اعمال گردد.

او اعلام کرد: در حال تشکیل کارگروهی متشکل از فعالان کشاورزی و نخبه های توریستی برای تدوین و نگارش توضیح خدمات ضوابط فنی و خدمات هستیم.

تفاهم نامه با وزارت جهاد کشاورزی

مدیرکل دفتر همکاری و توافق های توریستی به آماده کردن تفاهم نامه ای با وزارت جهاد کشاورزی اشاره نمود و گفت: برای نهایی شدن این تفاهم نامه اخیرا چهار جلسه برگزار گردید که برای نظر و آنالیز نهایی به معاونت ها و وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است.

او اضافه نمود: دراین تفاهم نامه نقاط مشترک همکاری با وزارت جهاد کشاورزی در مورد توریستی کشاورزی تعیین شده است و می توان آن را پشتیبانی بالاتر از دستورالعمل ابلاغ شده قبلی دانست.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای جعبه مهر

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7373

به "4 اقدام در حال اجرا برای ورود گردشگری کشاورزی به فاز اجرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 اقدام در حال اجرا برای ورود گردشگری کشاورزی به فاز اجرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید