112 هزار میلیارد تومان اوراق در بودجه منتشر شد

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران : وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین اقتصادی اقتصاد کشور در مجموع 112438 میلیارد تومان شامل 75738 میلیارد تومان به صورت عرضه نقدی و 36700 میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه اسلامی منتشر نموده است.

112 هزار میلیارد تومان اوراق در بودجه منتشر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، معاونت نظارت مالی و خزانه داری وزارت امور مالی و دارایی طی اطلاعیه ای نتیجه بیست و پنجمین هفته حراج اوراق بهادار دولتی منتهی به 28 آبان 1399 را گفت.

حسب تصمیمات اتخاذ شده در راستای تأمین مالی بهینه، بیست و پنجمین هفته حراج اوراق مالی اسلامی منتهی به مورخ 1399.08.28 برگزار گردید، که طی آن پس از اخذ سفارش های خرید اوراق از متقاضیان در سامانه های بازار بین بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، مبلغ 565,2 میلیارد تومان اوراق به فروش رسید.

در ادامه اقدامات وزارت امور مالی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه داری کل کشور طی ماه های اخیر نسبت به انتشار و عرضه اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری بیست و پنج هفته حراج اوراق بدهی میان بانک ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه (از قبیل صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های تأمین مالی) و سه مرحله پذیره نویسی اوراق به وسیله کارگزاری بانک مرکزی و سیستم مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اقدام کرده است.

بر اساس این گزارش حسب تصمیمات اتخاذ شده در راستای تأمین مالی بهینه در هفته جاری بیست و پنجمین هفته حراج اوراق بدهی و متعهد پذیره نویسی اوراق مالی اسلامی در تاریخ های 1399.08.27 و 1399.08.28 برگزار گردید که پس از اخذ سفارش های خرید اوراق از متقاضیان یادشده در سامانه های بازار بین بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ، مجموعاً مبلغ 5652 میلیارد تومان اوراق به توضیح جدول شماره (1) به فروش رسید.

این گزارش خاطر نشان می سازد، با انتشار اسناد خزانه اسلامی و طی برگزاری بیست و چهار هفته عرضه اوراق بدهی دولت و دو مرحله پذیره نویسی اوراق تا تاریخ 20. 08. 1399، در مجموع معادل 109,874 میلیارد تومان شامل 36,700 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و 73,174 میلیارد تومان اوراق نقدی تأمین مالی صورت گرفته بود که جزئیات آن در جدول شماره (2) ارائه می گردد:

وزارت امور مالی و دارایی (معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور) حسب وظایف قانونی و تخصصی خودبا استناد به نتایج تحلیل جامع فرایند تحولات متغیرهای مالیو فرایند سنجه های پایداری بدهی های دولت در قالب سناریوهای مختلف و متناسب با برآورد جریان ورودی و خروجی منابع عمومی و نیز با در نظر داشتن اولویت سازگاری سیاستی با چارچوب سیاست گذاری پولی هر هفته نسبت به برگزاری حراج اوراق بدهی و ارزیابی و پذیرش پیشنهادات خرید اقدام می کند.همچنین حسب تمهیدات اتخاذ شده توسط وزارت امور مالی و دارایی، متقاضیان می توانند در تمامی روزهای معاملاتی به وسیله بازار سرمایه نسبت به خرید اوراق دولت در نمادهای منتشره اقدام کنند.پیش از این خرید اوراق دولت در بازار سرمایه صرفاً در یک روز معاملاتی در هر هفته میسر بود.

بدیهی است نتیجه رویکرد صدرالذکر حصول به اطمینان کامل از توانمندی دولت در بازپرداخت اصل و فرع تعهدات ناشی از انتشار اوراق مالی اسلامی در سررسید و در ادامه معین فاکتورهای کلیدی در پذیرش پیشنهادات بوده و خواهد بود

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای جعبه مهر

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8318

به "112 هزار میلیارد تومان اوراق در بودجه منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "112 هزار میلیارد تومان اوراق در بودجه منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید