کرونا عامل بی کاری اساتید حق التدریس، وزارت علوم به دانشگاه ها به چشم کارخانه پول سازی نگاه می کند

به گزارش جعبه مهر، نایب رئیس کانون عالی کارگری اساتید حق التدریس دانشگاه ها گفت: در پی شیوع ویروس کرونا برخی دانشگاه ها با اساتید حق التدرسی قطع همکاری کرده اند و برخی دیگر به شرط اینکه حق الزحمه آموزش مجازی آن ها نصف حق التدریس حضوری شود، قطع همکاری نکرده اند!

کرونا عامل بی کاری اساتید حق التدریس، وزارت علوم به دانشگاه ها به چشم کارخانه پول سازی نگاه می کند

علی قزلسفلو در مصاحبه با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران؛ اظهار کرد: عدم نظارت بر دستمزد اساتید حق التدریس دانشگاه ها را همه به غیر از مسئولان ذی صلاح می دانند. دنیای اساتید حق التدریس، تجلی کامل برده داری مدرن و استثمار به معنای واقعی است.

وی با اشاره به قانون کلی مالیات گفت: کسر 10 درصدی مالیات از حق الزحمه ناچیز اساتید حق التدریس نه تنها ناعادلانه، بلکه ظالمانه است. نظارتی بر نحوه پرداخت حق الزحمه اساتید حق التدریس در دانشگاه ها وجود ندارد، حقوق کم اساتید حق التدریس را دانشگاه ها با تأخیرهای طولانی پرداخت تأخیرهای طولانی پرداخت می کنند.

نائب رئیس کانون عالی کارگری اساتید حق التدریس دانشگاه ها بیان نمود: دانشگاه ها با استثمار اساتید حق التدریس امور خود را پیش می برند و زمان پرداخت حق الزحمه ابتدا مزد کارمندان خود را پرداخت می کنند و اگر از بودجه آن ها مبلغی باقی مانده باشد، حقوق اساتید حق التدریس را به صورت توهین آمیز، اقساطی و با تأخیر همانند صدقه پرداخت می کنند.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم توجهی به نوع آموزش، سطح آموزش و... ندارد، خاطر نشان کرد: این وزاتخانه بیشتر به یک کارخانه پولسازی به دانشگاه ها نگاه می کند. به دلیل کاهش دانشجو، دانشگاه ها کاملا دانشجو سالاری شده است.

اساتید حق التدریس را تنها دانشگاه آزاد اسلامی بیمه می کند

نائب رئیس کانون عالی کارگری اساتید حق التدریس دانشگاه ها گفت: در سراسر دنیا امروزه بیمه حرف اول را می زند اما حتی این حق بدیهی نیز از اساتید حق التدریس دریغ می شود و تقریبا هیچ دانشگاهی بغیر از دانشگاه آزاد اسلامی اساتید را بیمه نمی کند.

وی افزود: اگر وزارت علوم صادق است، چرا جسارت انتشار یک نسخه از قراردادهای اساتید حق التدریس را ندارد. چرا جرات ندارد قرارداد ننگین اساتید که حتی در آن تعهد می دهند که هیچ مطالبه بیمه و... نداشته باشند را به معرض نمایش نمی گذارد؟

قزلسلفو با اشاره به شیوع ویروس کووید-19 و آسیب های آن شرح داد: آنچه درد ما را مضاعف می سازد، قطع ناگهانی همکاری دانشگاه ها با اساتید حق التدریس است. استادی که به لحاظ معیشتی جزء محروم ترین قشر کشور محسوب می شوند. برخی دانشگاه ها نیز با شرط اینکه حق الزحمه آموزش مجازی نصف حق التدریس ناچیز حضوری است، قطع همکاری نکرده اند!

نائب رئیس کانون عالی کارگری اساتید حق التدریس دانشگاه ها در خطاب به منصور غلامی وزیر علوم این سوال را بیان نمود که با کدام پشتوانه چنین تصمیمی توسط دانشگاه ها اتخاذ شده است؟ آیا شما اینترنت رایگان در اختیار اساتید قرار داده اید؟

وی ادامه داد: با مدیریت نابه سامان آموزش عالی، باری بر بارهای دیگر اساتید گذاشته شده است. با طرح های شتاب زده اساتید مجبور به تهیه اینترنت برای تدریس و ساعت های متمادی به تهیه PDF یا پاورپوینت و تدریس مجازی بپردازند.

قزلسفلو با بیان اینکه در آموزش مجازی زحمت آموزش اگر بیشتر نشده باشد، کمتر نیز نشده است، گفت: دانشگاه ها در شرایط بحرانی فعلی با تصمیمات عجولانه و شتاب زده خود استرس شدیدی را بر جامعه اساتید حق التدریسی وارد کرده اند که قابل جبران نیست.

4084/

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6104

به "کرونا عامل بی کاری اساتید حق التدریس، وزارت علوم به دانشگاه ها به چشم کارخانه پول سازی نگاه می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا عامل بی کاری اساتید حق التدریس، وزارت علوم به دانشگاه ها به چشم کارخانه پول سازی نگاه می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید