پرفروش ترین کتاب های الکترونیکی در 2020

به گزارش جعبه مهر، درباره فیس بوک میلیون ها کلمه نوشته شده، اما هیچ گاه داستان این شبکه اجتماعی شاخص به طور کامل بیان نشده است. شبکه ای که برخی آن را اشاعه دهنده فیک نیوز می خوانند و برخی زاکربرگ را بزرگ ترین کارآفرین قرن می نامند.

پرفروش ترین کتاب های الکترونیکی در 2020

سال 2020 در حالی رو به خاتمه است که میزان خانه نشینی مردم در این سال به دلیل پاندمی و اجبار قرنطینه بیش از همیشه بوده است. در این روز ها به جز رشد استفاده از سرویس های اشتراک ویدئوی آنلاین استفاده از کتابخوان های الکترونیکی و خواندن کتاب هم با افزایش قابل توجهی روبه رو شده است.

آمار های جدید نشان می د هد میزان خواندن کتاب در سال 2020 به لطف ویروس کرونا در بین نسل جوان 28 درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است. این به آن معنی است که نسل های جوان تر بیش از پیش خواندن کتاب را در دوران قرنطیه به عنوان یک سرگرمی انتخاب کرده است.

با این حال داده های موجود حاکی از افت فروش کتاب فیزیکی در این سال و رشد فروش کتاب الکترونیکی دارد. در طی شش ماه نخست سال 2020 میزان فروش کتاب های الکترونیکی حدود 12 درصد رشد کرد و به 544 میلیون دلار رسید.

در ادامه نگاهی داریم به برخی از مشهورترین و پرفروش ترین کتاب های الکترونیکی حوزه تکنولوژی در سال 2020 که توسط فایننشنال تایمز و enterprisersproject معرفی شده اند.

Analogia (در ستایش طبیعت، انسانیت و ماشین ها)

نویسنده: George Dyson, Allen Lane

جورج دیسون یکی از نویسندگان این کتاب یک تاریخ نگار تکنولوژی است که به اکتشافی 300 ساله برای آشکار کردن تاریخچه ارتباطات و عصر دیجیتال می پردازد.

نویسندگان کمی هستند که بتوانند یک داستان منسجم و قانع کننده از عناصر مختلف در یک سفر اکتشافی از این دست را گردهم آورند که از سیبری آغاز شده و تا آینده هوش مصنوعی را در برمی گیرد. برای کسانی که علاقه مند به تاریخچه فناوری هستند این کتاب بسیار توصیه می شود.

Facebook: The Inside Story

نویسنده: Steven Levy

شرکت های کمی هستند که تاثیر قابل توجهی بر اجتماع بگذارند و تا این حد هم از سمت جامعه کمتر فهمیده و درک شوند. فیس بوک از آغاز تا امروز مورد ستایش و نفرت توأمان افراد مختلف بوده است. برخی آن را بزرگ ترین آرمان صنعت تکنولوژی در گردهم آوردن جهان می نامند و برخی آن را مرموز، استثمارگر و فرصت طلب می خوانند.

درباره فیس بوک میلیون ها کلمه نوشته شده، اما هیچ گاه داستان این شبکه اجتماعی شاخص به طور کامل بیان نشده است. شبکه ای که برخی آن را اشاعه دهنده فیک نیوز می خوانند و برخی زاکربرگ را بزرگ ترین کارآفرین قرن می نامند.

استیون لوی، نویسنده این کتاب سردبیر مجله Wi red است؛ فردی که واشنگتن پست او را ارشدترین خبرنگار تکنولوژی آمریکا معرفی می کند. او این کتاب را از لابه لای صد ها مصاحبه با افرادی در درون و بیرون فیس بوک گردهم آورده تا تصویری واقعی از فیس بوک ارائه کند.

How to Talk to Robots

نویسنده: Tabitha Goldstaub

نویسنده این کتاب Goldstaub یک کارآفرین و رئیس شورای هوش مصنوعی بریتانیاست. او در این کتاب سفری برای درک بهتر هوش مصنوعی را به شکلی جذاب ارائه می دهد. او به نحو موثری تلاش می کند درک خواننده را از جهان هوش مصنوعی افزایش دهد و در عین حال تصویری از فرصت ها و خطرات این تکنولوژی پیش روی او قرار دهد.

The Internet in Everything

نویسنده: Laura DeNardis

این روز ها صحبت های زیادی در مورد حق حاکمیت تکنولوژیکی زده می شود. لورا دی ناردیس یکی از متخصصان برجسته در زمینه حاکمیت اینترنت است، در این کتاب توضیح می دهد که توضیح جهانیی که تقریبا همه به طور دائم آنلاین هستند و همه چیز به اینترنت اشیا متصل است، چقدر سخت است.

نویسنده در این کتاب تشریح می کند که دیگر تمایزی بین جهانی فیزیکی و مجازی وجود ندارد چراکه همه چیز به هم متصل است. در چنین جهانی که یک قطع برق ساده می تواند همه چیز را به هم بریزد کنترل زیرساخت های اینترنت به یک ابزار قدرت سیاسی تبدیل شده است.

حالا کشور ها می توانند به راحتی از مرز ها عبور کرده و سیستم های جهانی واقعی را مختل کنند. نویسنده در این کتاب تحلیل می کند که توزیع اینترنت و گسترش آن به جهانی فیزیکی به طور اساسی نگرانی ها را نسبت به حریم خصوصی، تبعیض، امنیت انسانی، دموکراسی و امنیت ملی عمیق تر کرده است.

The Future is Faster Than You Think

نویسندگان: Peter Diamandis , Steven Kotler

اگر شما نسبت به آینده تکنولوژی و رشد آن خوشبین هستید این کتاب همان چیزی است که می خواهید. از ماشین های پرنده گرفته تا چاپگر های سه بعدی و لباس های هوشمند نویسندگان کتاب تلاش می کنند این عقیده را مطرح کنند که همگرایی فناوری های جدید و قدرتمند منجر به انفجاری مطلوب در تامین نیاز های انسان می شود.

تکنولوژی بسیار سریع تر از آنچه هرکسی می توانست تصورش را بکند، سرعت می گیرد. در طول دهه آینده، ما تغییر و تحول بیشتری را تجربه خواهیم کرد و بیش از صد سال گذشته ثروت به دست خواهد آمد. این نتیجه همگرایی تکنولوژیک در این سال هاست.

اما این همگرایی (convergences) چگونه بزرگ ترین صنایع امروزی را متحول می کند. چگونه فرزندانمان را بزرگ کنیم، ملت ها را اداره کنیم و مراقب سیاره مان باشیم؟ نویسندگان کتاب تلاش می کنند به این پرسش ها پاسخ دهند که چگونه هر بخش از زندگی ما - حمل و نقل، خرده فروشی، تبلیغات، بهداشت، سرگرمی، غذا، مواد غذایی، مواد غذایی، املاک و مستغلات و اقتصاد - در حال تبدیل شدن بشریت به قلمرو های نامعلوم و جهانی ناشناخته هستند.

The Road to Conscious Machines

نویسنده: Michael Wooldridge

این کتاب تلاش می کند ارزیابی دقیق تری از تاثیر هوش مصنوعی بر جهانی ما ارائه دهد. در این کتاب خلاف کتاب هایی که روی جنبه های منفی تکنولوژی AI تاکید دارند روی این موضوع تاکید می شود که چرا ترس های ما از آینده هوش مصنوعی بی مورد است.

این کتاب با اشاره به نظرات پیشگامان هوش مصنوعی نظرات آلون توریک و Demis Hassabis را مورد تحلیل قرار می دهد و همچنین بازگو کننده نظرات محققان فعل درباره آن نظرات است.

خواندن این کتاب را بسیاری از محققان هوش مصنوعی به علاقه مندان به این عرصه توصیه کرده اند.

Innovation Lab Excellence

نویسنده: Richard Turrin

این کتاب پشت صحنه ای از آزمایشگاه های نوآور ارائه می دهد تا مجموعه ای از بهترین روش ها را به طور خلاصه نمایان کند. برای کسانی که مایلند خلاقیت را در شرکت شان یا مجموعه خلاقانه تحت مدیریت شان توسعه دهند این کتاب یک انتخاب ایده ال است.

ریچارد تورین نویسنده این کتاب یک مشاور حوزه فناوری های مالی (فین تک) است که سال ها در آزمایشگاه نوآوری IBM کار کرده است. هدف او ارائه راهکار های کاربردی از موضوعی است که بسیاری اوقات به عنوان یک بخش لوکس در شرکت ها تاسیس می شود

The Deep Learning Revolution

نویسنده: Terrence J. Sejnowski

انقلابی که یادگیری عمیق در زندگی ما ایجاد کرده قابل وصف نیست؛ از مکالمه روزمره با دستیار های صوتی مثل سیری و آلکسا گرفته تا انجام معاملات اتوماتیک در بورس؛ یادگیری عمیق می تواند به مراتب بهتر از یک انسان در مواقع حساس تصمیم بگیرد.

نویسنده کتاب توضیح می دهد که چگونه یادگیری عمیق از حوزه آکادمیک در زمینه فناوری اطلاعات وارد عرصه اقتصاد اطلاعات شده است. آینده متعلق به یادگیری عمیق است. این مجموعه از یادگیری ماشین جایی است که الگوریتم ها برای تقلید از ساختار و عملکرد شبکه های عصبی مغز ساخته می شوند؛ برای وظایفی از رانندگی اتوماتیک گرفته تا فعالیت روبات ها و...

نویسنده Sejnowski از متخصصان بحث یادگیری عمیق و عضو کمیته مشاوران طرح های ابتکاری دولت اوباما و رئیس بنیاد پردزاش اطلاعات عصبی (NIPS) است. اگر می خواهید یادگیری عمیق را درک کنید این کتاب مناسب شماست.

Designed for Digital.

نویسندگان: Jeanne W. Ross, Cynthia M. Beath, and Martin Mocker

در اقتصاد دیجیتال، فن آوری ها و خواسته های مشتریان به سرعت در حال تغییرند؛ در نتیجه استراتژی های کسب و کار نیز باید مرتب تحول پیدا کنند.

در این جهت تنها شرکت های چابک زنده خواهند ماند. بسیاری از رهبران کسب و کار برای اجرای استراتژی های خود به ساختار سازمانی تکیه دارند در حالی که این ساختار به جای ایجاد قابلیت مانع از چابکی آن ها می شود. در این کتاب نویسندگان نشان می دهند چرا شرکت ها برای اجرای استراتژی های دیجیتال باید ساختار های خود را کنار بگذارند و به جای آن بر طراحی کسب وکار خود تکیه کنند.

Soonish

نویسندگان: Kelly Weinersmith and Zach Weinersmith

این کتاب کمیک و مصور نگاهی به آینده دارد؛ از روبات ها گرفته تا واکنش های هسته ای. در این کتاب نشان داده می شود چرا این تکنولوژی ها موردنیاز هستند، چگونه کار می کنند و چه چیزی در این جهت است. این کتاب 10 حوزه مختلف در حال پیشرفت را بررسی می کند؛ مانند: واقعیت افزوده، ساخت روبات ها، برنامه نویسی، هوش مصنوعی و...

این کتاب توسط دکتر کلی و همسر کارتونیستش به نگارش درآمده است.

The Power of Experiments

نویسندگان: Michael Luca , Max H. Bazerman

اخیرا وارد فیس بوک شده اید، چیزی در گوگل جست وجو کرده اید، یک فیلم را برای دیدن در نتفلیکس انتخاب کرده اید؟ اگر چنین بوده احتمالا یکی از شرکت کنندگان بی خبر در آزمایش های مختلفی هستید که در زمینه تجارب آنلاین توسط این شرکت ها طراحی شده اند.

هیچ یک از شرکت های فناوری جرات ایجاد تغییرات اساسی در خط مشی خود را بدون انجام آزمایشی برای درک چگونگی تاثیر آن ها بر رفتار کاربر ندارند. نویسندگان کتاب بر همین اساس اهمیت آزمایش ها را بر تصمیم گیری در یک جهانی مبتنی بر داده توضیح می دهند.

یکی از دلایل اصلی موفقیت شرکت های تکنولوژی را، این تجربه های مبتنی بر آزمون می دانند. به همین دلیل این کتاب به بررسی نقش این آزمایش ها در موفقیت برخی از این غول های تکنولوژی (استاب هاب، علی بابا، اوبر و ای بی) می پردازد و اینکه چگونه مدیران شرکت ها می توانند با آزمون های مبتنی بر داده تصمیم های صحیحی در عصر دیجیتال بگیرند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای جعبه مهر

منبع: فرادید
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8732

به "پرفروش ترین کتاب های الکترونیکی در 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرفروش ترین کتاب های الکترونیکی در 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید