پاسپورت برای سفر ایرانیان به ترکیه حذف می شود؟

به گزارش جعبه مهر، ترکیه به ایران پیشنهاد داد در راستای ایجاد توازن در مبادله جهانگرد امکان سفر جهانگردان دو کشور بدون گذرنامه صورت گیرد.

پاسپورت برای سفر ایرانیان به ترکیه حذف می شود؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، پنجمین نشست کمیته فنی مشترک همکاری های جهانگردی ایران و ترکیه با حضور معاونین جهانگردی دو کشور و نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی دو کشور با هدف مصاحبه در خصوص روابط جهانگردی فی ما بین در ایام همه گیری کرونا و برنامه ریزی برای ارتقای مبادلات جهانگردی دو کشور در دوران پساکرونا به صورت وبیناری برگزار گشت.

ولی تیموری معاون جهانگردی کشور در وبینار نشست پنجمین کمیته فنی مشترک همکاری های جهانگردی ایران و ترکیه ضمن اشاره به روابط حسنه و نزدیکی تاریخی و فرهنگی دو کشور بر اهمیت جهانگردی به عنوان ابزاری برای شناخت بیشتر مردم دو کشور از ظرفیت های موجود و تعمیق روابط و همکاری ها تاکید کردند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت برقراری مجدد تبادلات جهانگردی دو کشور در ایام پساکرونا بر ضرورت تدوین و امضای پروتکل دوجانبه بویژه میان بخش خصوصی طرفین به منظور تسریع در حل و فصل مسائل و چالش هایی که به واسطه شرایط ناپایدار سفر در سایه کرونا و کنسلی های احتمالی برای کسب و کارهای جهانگردی دو کشور تاکید کرد.

معاون جهانگردی کشور در ادامه نشست ضمن تاکید بر نقش انکار ناپذیر تورهای آشناسازی در معرفی قابلیتهای جهانگردی دو کشور، اعلام آمادگی کرد که با فروکش کردن کرونا و انجام واکسیناسیون بزودی میزبان این نوع تورها برای اهالی رسانه و فعالان بخش خصوصی جهانگردی کشور ترکیه با هدف آشنایی هر چه بیشتر ایشان با ویژگی ها و ظرفیت های جهانگردی ایمن در ایران باشیم که این موضوع مورد استقبال طرف ترک قرار گرفت.

ولی تیموری سپس بر ضرورت تداوم حضور دو کشور در نمایشگاه های بین المللی یکدیگر تاکید ورزید و از طرف مقابل برای حضور در نمایشگاه بین المللی جهانگردی و صنایع دستی تهران که در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد دعوت بعمل آورد.

یکی از موارد مهمی که طی این نشست در جهت ایجاد توازن در مبادله جهانگرد از سوی طرف ترک مطرح شد امکان سفر جهانگردان دو کشور بدون گذرنامه بود که مقرر شد این موضوع از طریق مراجع ذیربط به صورت ویژه پیگیری شود.

افزون بر این، تیموری همکاری و مشارکت طرفین در سرمایه گذاری و راه اندازی جهانگردی جاده ابریشم را حائز اهمیت ویژه ای دانست و انجام پروژه های مشترک با این موضوع ذیل برنامه های کومسک را یکی از ساز و کارهای مهم در این خصوص خواند.

همچنین در طول نشست، طرف مقابل بنا به درخواست و پیشنهاد هیئت ایرانی آمادگی خود را جهت برگزاری کارگاه های آموزشی پیرامون بازاریابی و تبلیغات در فضای مجازی و دیجیتال برای دست اندرکاران صنعت جهانگردی ایران اعلام داشت.

لازم به ذکر است در این جلسه سایر موضوعات نیز از طرف بخش خصوصی جهانگردی دو کشور بویژه در حوزه تورگردانی و هتلداری مطرح گشت که در نهایت مقرر شد در برنامه اجرایی آینده همکاری های جهانگردی دو کشور مد نظر قرار گیرند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای جعبه مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9199

به "پاسپورت برای سفر ایرانیان به ترکیه حذف می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسپورت برای سفر ایرانیان به ترکیه حذف می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید