قول هایی که محقق نشد، چشم مدیریت پرسپولیس به جیب طرفدار

به گزارش جعبه مهر، مدیران باشگاه پرسپولیس در صدد هستند با اتکا به روش های قدیمی و منسوخ، یاری های هواداری را جمع آوری نموده تا مطالبات بازیکنان و کادر فنی تیم شان را پرداخت نمایند.

قول هایی که محقق نشد، چشم مدیریت پرسپولیس به جیب طرفدار

به گزارش خبرنگاران، باشگاه پرسپولیس که در ماه های اخیر درگیر مسائل مالی فراوان بوده است، حالا دوباره به راه حل قدیمی یاری طرفدار روی آورده است. مدیران این باشگاه که از زمان روی کار آمدن، وعده انجام کارهای مالی برای پر پول کردن حساب های بانکی باشگاه را دادند، حالا اما برای تامین هزینه های باشگاه دست به دامن طرفداران شده اند.

از زمان روی کار آمدن علی اکبری طاهری، موضوع یاری طرفداران به اصلی ترین راه برای کسب درآمد باشگاه پرسپولیس بدل شد. در آن موقع شرکتی به عنوان واسطه اپراتور تلفن همراه و باشگاه پرسپولیس شد تا با سر شماره 3090 که در اختیار داشت، یاری های طرفداری را جمع آوری و پس از کسر درصد خود، مابقی را به باشگاه پرداخت کند. در دو سالی که این فرایند ادامه داشت شرکت مذکور با وجود این که یاری های طرفداری مرتب به حسابش واریز می شد، اما در پرداختی ها به باشگاه خوب عمل نمی کرد به طوری که گاهی حتی تا چند ماه وصول مطالبات پرسپولیس به تعویق می افتاد.

همین فرایند در نهایت سبب شد طاهری و همکارانش راه فسخ قرارداد و شکایت را در پیش بگیرند تا بلکه بتوانند حق و حقوق باشگاه را وصول نمایند در نهایت هم با شرکت اپراتور جدیدی قرارداد بستند و کمیته حقوقی باشگاه پیگیری شکایت از شرکت قبلی شد. در ادامه این ماجرا هم با وجود پیگیری های باشگاه پرسپولیس، مدیران این باشگاه نتوانستند طلب 20 میلیادری خود که مربوط به دو سال قبل بود را وصول نمایند.

شاید بتوان گفت یاری طرفداری به وسیله ارسال یک عدد به یک سر شماره صرفا راهی باشد که در ایران اجرا می گردد. فوتبال در جهان یک صنعت است و بر اساس همین، راه های درآمدزایی مختص به خود را دارد. هر باشگاهی هم بتواند در این راه ها پیروز عمل کند، علاوه بر این که هزینه ها خود را تامین نموده، برای سهامداران هم سود قابل توجهی به همراه خواهد داشت. البته در ایران به خاطر ساختار باشگاه داری، بعضی از راه های درآمدزایی به نتیجه نمی رسد و باید پذیرفت که این فرایند مسائل زیادی را برای باشگاه ها ایجاد می نماید اما بعضی باشگاها مانند پرسپولیس، به خاطر برندی که در اختیار دارند، می توانند درآمد خوبی را برای خود به دست بیاورند.

با وجود این که پرسپولیس تجربه شیرینی از سامانه طرفداری نداشت، محمد حسن انصاری فرد و معاون مالی اش که نتوانستند از برند باشگاه درآمدزایی نمایند، دوباره روی به سامانه طرفداری آوردند اما این بار مدعی شدند مستقیما با اپراتور قرارداد منعقد نموده اند و درآمدها به طور کامل به حساب باشگاه واریز می گردد. با این شرایط در فوتبالی که طرفدارانش هیچ نقشی در انتخاب مدیران و اداره باشگاه ندارند، با تبلیغات گسترده ترغیب می شوند تا به طور ماهانه مبلغی به باشگاه محبوب خود یاری نمایند تا مدیران باشگاه هم بادی در غبغب بدهند و از درآمدزایی های خود سخن بگویند.

مدیران پرسپولیس در چند روز آینده (6 دی ماه) باید 110 هزار دلار بابت قرارداد کالدرون پرداخت نمایند تا پیش از تعطیلات نیم فصل، سرمربی تیم شان با ناراحتی ایران را ترک نکند. از این رو آن ها کوشش زیادی انجام داده اند تا طرفداران پرسپولیس با یاری های خود مسائل مالی باشگاه بر طرف نمایند. شاید با این شیوه درآمدزایی بتوان در مقطع کوتاه، بعضی دغدغه های مالی را بر طرف کرد اما قطعا این راه یک کار مالی محصوب نمی گردد تا در بلند مدت، دوای حل مسائل مالی پرسپولیس باشد. از این رو محمد حسن انصاری فرد و معاونانش با راهی مالی را طراحی نمایند تا با استفاده از برند باشگاه، بتوانند درآمد خوبی را به حساب باشگاه واریز نمایند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4364

به "قول هایی که محقق نشد، چشم مدیریت پرسپولیس به جیب طرفدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قول هایی که محقق نشد، چشم مدیریت پرسپولیس به جیب طرفدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید