عادت جدیدی به اسم تهدید؛ فرصت سوزی ابراهیمی و اعتراض مداوم به عدم انتخاب

به گزارش جعبه مهر، مدعی وزن 92 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد باز هم معتقد است که کادرفنی تیم ملی به او فرصت عرض اندام نداده و بار دیگر گفته می شود به دنبال تغییر تابعیت است.

عادت جدیدی به اسم تهدید؛ فرصت سوزی ابراهیمی و اعتراض مداوم به عدم انتخاب

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در زمان سرمربیگری رسول خادم، علیرضا کریمی در وزن 97 کیلوگرم به بازی های آسیایی رفت، او که به واسطه حضور کشتی گیری چون حسن یزدانی، از 86 به 92 کیلوگرم آمده بود و در این وزن مدعی جدی به نام محمدجواد ابراهیمی داشت، با نظر کادرفنی تیم ملی در بازی های آسیایی که در رقابت ها در 6 وزن المپیکی برگزار می شد و در وزن 92 کیلوگرم رقابتی نبود، یک وزن بالاتر کشتی گرفت و دقیقا نظر مربیان تیم ملی را تامین کرد و شکست مدعیان 97 کیلوگرم مدال این وزن را از آن خود کرد.

همین عملکرد و البته دیگر مسابقات و تمرینات اردویی، رسول خادم را به این نتیجه رساند که او را برای جهانی هم انتخاب کند. کریمی در جهانی که مدال طلایی برای کشتی ایران نداشت، باز هم نمایش خوبی ارائه کرد و تنها با یک شکست، او را بر سکوی سومی جهان قرار داد.

همان زمان محمدجواد ابراهیمی به شدت به کادرفنی تیم ملی معترض بود که او برنده علیرضا کریمی است و رسول خادم در حق او اجحاف کرده است. البته اظهارنظر بی موقعی از سوی یکی از پیشکسوتان کشتی که گفته بود ابراهیمی جو اردوی تیم ملی را به هم می ریخت، او را برآشفته کرده بود و در این خصوص به خبرنگاران گفته بود: هر چه بگویم می شود حاشیه. همه می دانند چه اتفاقاتی رخ داده، من را هم می شناسند. این همه سال است که کشتی می گیرم و حاشیه خاصی نداشته ام. نه در اردوی تیم ملی، حتی در اردوی مازندران هم بدون صدا کارم را انجام می دهم، آنهایی که من را می شناسند این را تایید می کنند که فقط تمرین می کنم و به کسی هم کاری ندارم. می توانید از مربیانم بپرسید چه اخلاقی دارم. 5 سال است که پشت سر علیرضا کریمی هستم در حالی که همه جا او را شکست داده ام. 17 ساله بودم که در مسابقات کشوری بزرگسالان همه را شکست دادم و اول شدم. آنجا هم علیرضا کریمی را با امتیاز بالا بردم. کار من کشتی دریافت است، سال هاست که زحمت می کشم اما بدون دلیل منطقی کنارم می گذارند.

تا اینجای کار همه چیز کاملا طبیعی است، ابراهیمی مثل هر کشتی گیر دیگری که به عضویت تیم ملی درنیامده نسبت به این موضوع معترض بود و با توجه به سطح فنی او به هرشکل این حق را داشت که بابت عدم انتخابش ناراحت باشد اما در ادامه او در مورد اینکه گفته می شد قصد دوتابعیتی شدن دارد، گفته بود هنوز چیزی معلوم نیست و از آذربایجان، قطر و چند کشور دیگر پیشنهاد دارد. او مدعی بود که هر جا با علیرضا کریمی کشتی بگیرد با اختلاف او را شکست می دهد.

بعد از جهانی 2018 بوداپست، کادرفنی تیم ملی در پی استعفای رسول خادم دچار تغییر شد و غلامرضا محمدی مسئولیت را برعهده گرفت. طبیعتا محمدجواد ابراهیمی هم به اردوی تیم ملی دعوت شد، اما چند روزی است دوباره صدای اعتراض او بلند شده و این بار نسبت به لیست اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا معترض است که باز هم نام علیرضا کریمی در وزن 92 کیلوگرم تیم ملی قرار گرفته است.

این بار هم صحبت از احتمال دوتابعیتی شدن او به میان آمده، چیزی که رفته رفته به یک عادت جدید و البته ناخوشایند در کشتی ایران تبدیل می شود که هر کسی به عضویت تیم ملی درنیامد، تهدید به رفتن کند.

قطعا در مورد کیفیت فنی دو کشتی گیر، صرفا کادرفنی تیم ملی که امروز هشتمین مرحله اردوی آماده سازی را در خانه کشتی پشت سر می گذارند، می توانند صحبت کنند، اما اینکه ابراهیمی و حامیانش می گویند به او فرصت داده نشده، قطعا خلاف واقع است و این کشتی گیر در سه ماه اخیر، در جام بین المللی تختی کشتی گرفته که نفر اول وزن 92 کیلوگرم این مسابقات ارشک محبی بوده است. علاوه بر این، کادرفنی تیم ملی به این کشتی گیر مازندرانی فرصت داد تا در جام جهانی روسیه روی تشک برود، درحالیکه حضور در این میدان به تیم ملی امید واگذار شده بود و تنها سه کشتی گیر بزرگسال با نظر مربیان تیم ملی در این رقابت ها روی تشک رفتند.

بنابراین ابراهیمی اخیرا دو فرصت از سوی کادرفنی دریافت کرده که در جام تختی به ارشک محبی باخته و در جام جهانی هم به حریف آمریکایی.

کادرفنی تیم ملی هم اذعان دارند که محمدجواد ابراهیمی کشتی گیر خیلی خوبی است، اما چیزی که مسلم است، در ادوار گذشته نیز مربیان تیم ملی در همه اوزان به انتخابی رودررو بسنده نمی کردند و نخواهند کرد و در کشتی، معیاری به اسم عملکرد درون اردویی و کارنامه بین المللی نیز وجود دارد.

قطعا حفظ محمدجواد ابراهیمی وظیفه متولیان کشتی است، او سرمایه ای است که توان کسب مدال جهانی را دارد، اگر به جای آنکه ذهنش را با این افکار که کادر قبلی و فعلی تیم ملی با او خصومت دارند، درگیر کند، به تمریناتش بپردازد، قطعا صاحب آن چیزی که استحقاقش را دارد، خواهد شد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1470

به "عادت جدیدی به اسم تهدید؛ فرصت سوزی ابراهیمی و اعتراض مداوم به عدم انتخاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادت جدیدی به اسم تهدید؛ فرصت سوزی ابراهیمی و اعتراض مداوم به عدم انتخاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید