دبیرخانه جشنواره عناب در خوسف راه اندازی می گردد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، محمد مهدی مروج الشریعه عصر پنج شنبه در نخستین جشنواره استانی شکرگذاری برداشت عناب گفت: به زودی میدانی در شهر بیرجند به نام میدان عناب نامگذاری می گردد و در این جلسه سفرای کشورهای خارجی حضور خواهند یافت.

دبیرخانه جشنواره عناب در خوسف راه اندازی می گردد

وی با تأکید بر اینکه باید پژوهش های عمیق برای شناساندن خواص طبی و درمانی عناب انجام گردد، بیان نمود: باید کاری انجام گردد تا مردم جهان طالب محصول عناب شوند.

استاندار خراسان جنوبی، یکی از رسالت های بزرگ دانشگاه های استان معرفی مزیت های مهم استان به خصوص در بخش خوراکی دانست و گفت: باید جدول ویژه ای از پژوهش برای محصول عناب استان باز گردد.

مروج الشریعه افزود: همچنین در بخش بسته بندی، فرآوری و معرفی خواص مختلف و زرشک و زعفران نیز باید این اقدامات انجام گردد.

کاوش های عمیق تحقیقات ژنتیکی عناب انجام گردد

وی خراسان جنوبی را ریشه و خاستگاه عناب دانست و گفت: باید جهاد کشاورزی برای اصول زراعی و تولید محصول به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی و کارهای پژوهشی انجام دهد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه کاوش های عمیق تحقیقات ژنتیکی در این محصول انجام گردد تا این منطقه به عنوان قطب بزرگ صنعت عناب پایدار گردد، بیان داشت: نقطه قوت تحقیقات آغاز توسعه برای منطقه، محصول، بازاریابی، صادرات و در نهایت ایجاد درآمد برای مردم است.

مروج الشریعه افزود: افق های زیادی در پیش داریم در این زمینه دانشگاه های استان، موسسات پژوهشی و جهاد دانشگاهی وظیفه دارند.

لزوم چاره اندیشی برای قیمت گذاری محصولات استراتژیک استان

وی با تأکید بر اینکه باید برای قیمت گذاری محصولات استراتژیک چاره اندیشی گردد، عنوان داشت: این ظلمی برای مردم منطقه است که دلال با یک پنجم قیمت محصول را خریداری و به پنج برابر در بازار به فروش رساند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان های متولی مثل سازمان تعاون روستایی در کوتاه مدت باید در این زمینه یاری نمایند، بیان داشت: در بلند مدت نیز خود تولیدنمایندگان برای بازرگانی و بازایابی در بازار محصول باید صاحب برند شوند و خودشان قیمت را مشخص نمایند.

مروج الشریعه ادامه داد: تحقق این امر نیازمند تشکل بازرگانی است تا قیمت به خود تولیدنمایندگان بازگردد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خوسف یک کانون توسعه است و امروز این کانون خود را نشان می دهد، افزود: در حال حاضر این شهرستان بالاترین قطب فولاد، چدن و صنایع وابسته در حال حاضر خوسف است و در آینده نیز بیشتر می گردد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خوسف مرکز مهم تولید عناب، پرورش شتر و تولید سنگ های نیمه قیمتی است، عنوان داشت: در حوزه کشاورزی، صنعت و انرژی تجدید پذیر نیز این شهرستان درخشش فراوان خواهد داشت.

مروج الشریعه همچنین از راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره عناب در خوسف اطلاع داد و گفت: برای آغاز و تثبیت این دبیرخانه یاری می کنیم و استمرار آن مستلزم وقت، هزینه، کار و کوشش است.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 272

به "دبیرخانه جشنواره عناب در خوسف راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرخانه جشنواره عناب در خوسف راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید