خبرنگاران پنج روستای زیر 20 خانوار ماکو از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند

به گزارش جعبه مهر، ارومیه - خبرنگاران - سرپرست امور آب و فاضلاب ماکو گفت: با مساعدت فرمانداری، پنج روستای زیر 20 خانوار این شهرستان از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

خبرنگاران پنج روستای زیر 20 خانوار ماکو از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند

حسین جعفری نژاد روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: آبرسانی به روستاهای بیش از 20 خانوار از تعهدات دولت و شرکت های آب و فاضلاب است ولی در راستای محرومیت زدایی از روستاهای فاقد دهیاری و کمتر از 20 خانوار و با موافقت فرماندار شهرستان ماکو با تخصیص 6 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار، مراحل اجرایی و عملیاتی آبرسانی برای پنج روستای جان عزیز، قوری بلاغ، حسوشیری، ایلان قره و قزل ارخ سفلی که کمتر از 20 خانوار است، در حال اجراست.

وی ادامه داد: به همین منظور خط انتقال این روستاها به طول 12 کیلومتر و مخزن ذخیره با ظرفیت 80 مترمکعب در این مناطق بازسازی و اجرا شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه با بهره برداری کامل از این طرح ها 125 خانوار از نعمت آب شرب سالم برخوردار می شوند، اعلام کرد: پروژه آبرسانی این روستاها با پیشرفت 70 تا 100 درصدی در حال اجراست.

به گفته سرپرست امور آب و فاضلاب ماکو با آبرسانی این روستاها تعداد زیادی از خانوارها به روستاهای خود برگشته اند و روستاهای 20 خانواری حتی به 40 خانوار افزایش یافته است.

شهرستان ماکو با 124 روستا در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6130

به "خبرنگاران پنج روستای زیر 20 خانوار ماکو از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنج روستای زیر 20 خانوار ماکو از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید