خبرنگاران رئیس مجلس: دلال ها مانع رسیدن کالاهای اساسی به مردم شده اند

به گزارش جعبه مهر، بجنورد- خبرنگاران- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود کوشش های زیاد و منابع فراوانی که برای توزیع عادلانه امکانات، ارزاق و کالاهای اساسی دیده شده، دلال بازی ها مانع از آن شده که این اجناس آنگونه که باید به دست مردم برسد.

خبرنگاران رئیس مجلس: دلال ها مانع رسیدن کالاهای اساسی به مردم شده اند

به گزارش خبرنگاران، علی لاریجانی عصر چهارشنبه در نشست با خانواده شهدا، روحانیان، نخبگان، فعالان مالی و مدیران خراسان شمالی گفت: 10 میلیارد دلار ارز برای تأمین کالاهای اساسی منظور شده است اما آنچه که به دست مردم می رسد با آن همخوانی ندارد.

وی اضافه نمود: در این زمینه به دنبال آن هستیم تا در هفته آینده به چهارچوبی برسیم که فشار بر مردم کاهش یابد.

لاریجانی گفت: یک موضوع مهم که در کشور برای توزیع عادلانه امکانات و دسترسی مردم به احتیاجهای اساسی شأن پیگیری می گردد، تأمین مسکن است و در این زمینه تصمیماتی گرفته شده است.

وی توضیح داد: برای سرمایه گذاری در بخش مسکن در روستاها و شهرهای کوچک و متوسط، کوشش داریم زمینه ساخت و سازها و سرمایه گذاری آسان گردد.

وی اضافه نمود: پیگیر هستیم تا زمین ارزان در اختیار انبوه ساز و سایر سازندگان قرار گیرد و البته در این زمینه اگر جایی احتیاج باشد، قیدها در زمینه محدوده روستاها و شهرها هم برداشته می گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش بسیار زیادی از سرمایه ها در ساخت و ساز هزینه می گردد و بازار مسکن بر اقتصاد تأثیرگذار است از کوشش برای تسهیل در ساخت و سازها اطلاع داد.

مجلس از طرح ریلی گرگان- بجنورد- مشهد حمایت می نماید

لاریجانی با اشاره به تاکید نمایندگان خراسان شمالی بر اجرای طرح ریلی گرگان - بجنورد - مشهد گفت: از این طرح ریلی حمایت می کنیم و در صورت اقدام وزارت راه و شهرسازی و استانداری خراسان شمالی، پیشنهاد می گردد برای تأمین فاینانس خارجی اقدام گردد.

وی در باره ایجاد بازارچه مرزی خراسان شمالی گفت: در این زمینه هم آمادگی داریم تا با کشور همسایه، ترکمنستان، مذاکره کنیم تا این استان از این مزیت مرزی بودن بهره مند گردد.

رئیس قوه مقننه اضافه نمود: برای توسعه مناطق، به بعضی حلال ها احتیاج است که باید از ظرفیت آنها بهره برد و نهادها و شرکت هایی چون بنیاد مستضعفان، ایدرو، شستا، ایمیدرو و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از این ظرفیت ها هستند که برای توسعه خراسان شمالی باید مورد توجه باشند.

وی درباره درخواست ها برای بهره مندی خراسان شمالی از بودجه توازن منطقه ای گفت: این امر هم مورد توجه خواهد بود.

لاریجانی اظها رداشت: یاری می کنیم تا منطقه ویژه مالی بجنورد رونق بگیرد و البته این مناطق ویژه باید توسط بخش خصوصی ایجاد گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ایجاد صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی در خراسان شمالی گفت: این صنایع باید ایجاد گردد تا ارزش اضافه نموده نصیب فراوری نمایندگان استان گردد.

وی گفت: ظرفیت توسعه ای این استان کشاورزی است و در سفر رهبر معظم انقلاب هم اولویت اول توسعه این منطقه کشاورزی مشخص شده است.

وی با اشاره به تاکید رهبری درباره استقلال سیاسی در زمینه کشاورزی گفت: خراسان شمالی در این زمینه فرصت و پتانسیل خوب و مناسبی دارد و باید بیشتر به بخش کشاورزی توجه گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استان هایی که صبغه کشاورزی خوبی دارند در سیاست گذاری کلان می توانند از پشتیبانی های بخش کشاورزی بهتر بهره مند شوند.

در شرایط تحریم غمگساری فایده ندارد

لاریجانی با اظهار امیدواری نسبت به بهبود وضعیت مالی کشور، گفت: در شرایط تحریم و مسائل، غمگساری فایده ندارد، باید با روحیه امید، مسائل مردم را حل نموده و برای آن کوشش نماییم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی بعضی رسانه ها، مأیوس می نمایند و مایوسانه حرف می زنند، البته مسائل داریم اما باید مقاومت کنیم، زیرا امید می رود تحمل ها و مقاومت ها، سبب گشایش گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر دو روزه خود به خراسان شمالی فردا به شهرستان های اسفراین و شیروان می رود.

7185/5132

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1967

به "خبرنگاران رئیس مجلس: دلال ها مانع رسیدن کالاهای اساسی به مردم شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس مجلس: دلال ها مانع رسیدن کالاهای اساسی به مردم شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید