جاذبه های دیدنی بوشهر را بشناسید

به گزارش جعبه مهر، بوشهر یک شهر بندری در کنار سواحل خلیج فارس و از قدیمی ترین شهرهای ایرانی با قدمتی هزاران ساله است. جاذبه های طبیعی، ابنیه تاریخی و نخلستان های متعدد آن را به یکی از قطب های گردشگری تبدیل کرده است. در این مقاله سعی بر آن شده تا دیدنی ترین مکان های بوشهر معرفی شود.

جاذبه های دیدنی بوشهر را بشناسید

بازار بوشهر

با توجه به فرهنگ و تاریخ کشور عزیزمان ایران، بازارها جز مراکز اصلی داد و ستد و رونق بخشی به شهر محسوب می شوند. بازار بوشهر نیز در دوره قاجاریه با معماری فوق العاده طراحی و بنا شده است. نوعی از طراحی که نور را به داخل بازار هدایت کرده و در عین حال از نفوذ برف و باران نیز به داخل بنا جلوگیری می کند. با بازدید از بنای تاریخی می توانید سوغات بوشهر را نیز تهیه و برای دوستانتان هدیه بدهید.

قلعه خورموج دشتی

قلعه خورموج دشتی در دوره قاجاریه و به سبک معماری سلجوقیان و ساسانیان بنا شده و در حال حاضر نیز فقط یک برج آن باقی مانده است. نام دیگر این قلعه، محمد خان دشتی هست.

قبر ژنرال در بوشهر

انگلیس و سایر استعمارگران در حملات خود به شهر هایی مانند بوشهر آثار مختلفی همچون سبک معماری، ادبیات و واژه ها را جای گذاشته اند. قبر ژنرال نیز مربوط به یکی از فرماندهان انگلیسی در زمان حمله به بوشهر است. او در 1856 میلادی در جنگ هرات در ایران کشته شد.

کوه نمک دشتی

چشمه های نمکی، آبشارهای نمکی و دره گل کلم کوه نمک دشتی را به به توریستی ترین جا در بوشهر تبدیل کرده است.

نخل و نخلستان های بوشهر

نخل و نخلستان از مشهورترین و جذاب ترین جاذبه های طبیعی بوشهر برای مسافران است. نخل های سرسبز و سر به فلک کشیده ای که خاص ترین ورودی را برای شهر به وجود آورده اند. علاوه بر این کانال های پر آب در دو طرف ورودی شهر آب پخش جلوه و نشاط ویژه ای را به شهر هدیه داده و علاقمندان طبیعت را به حیرت وا می دارد. جالب است بدانید امکان پرورش و کاشت میوه هایی مانند مرکبات، انار و لیمو نیز در این شهر وجود دارد.

ساحل های بوشهر

دریا و ساحل به عنوان بخشی از طبیعت در کنار هم، بکرترین مناطق را برای یک شهر و مسافران آن به وجود می آورند. بوشهر نیز با دارا بودن سهم عمده ای از این نعمت خدادادی توانسته به قطب گردشگری کشور بدل گردد. جالب ترین نکته گفته یک سیاست مدار انگلیسی درباره بوشهر است که آن را به عنوان دریایی ترین شهر جهان معرفی کرده است.

عمارت ملک در بوشهر زیبا

از دیگر مکان های دیدنی بوشهر می توان عمارت ملک را نام برد که در فلکه بهمنی واقع شده است و قدمتش به دوره قاجاریه برمی گردد. معماران این بنا فرانسوی بوده و تمام مصالح استفاده شده بومی هستند. هم اکنون نیز این بنا مالک خصوصی دارد و تنها با هماهنگی قبلی با صاحبان آن می توان بازدید کرد.

مدرسه سعادت

مدرسه سعادت نیز از مکان های دیدنی بوشهر به شمار می رود که می تواند در لیست بازدیدهای شما قرار گیرد. موسس مدرسه سعادت، احمدخان دریابیگی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: همگردی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2667

به "جاذبه های دیدنی بوشهر را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی بوشهر را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید