بانداژی که از خونریزی جلوگیری می نماید

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، بیشتر بانداژهای زخم یک مشکل دارند ، گاهی اوقات آنها به محل جراحت می چسبند و هنگام برداشتن آنها، زخم باز می گردد. اما اکنون یک بانداژ جدید ابداع شده که به زخم نمی چسبد و حتی از خونریزی جلوگیری می نمایند. جالب آنکه بخش اصلی این بانداژ به طور تصادفی ساخته شد.

بانداژی که از خونریزی جلوگیری می نماید

محققان انستیتو تحقیقات ETH زوریخ و دانشگاه ملی سنگاپور مشغول ساخت یک پوشش ابر آب گریز برای تجهیزات پزشکی بودند. این نوع پوشش سبب می گردد خون یا مایعات دیگر روی تجهیزات باقی نمانند. جالب آنکه در حین تحقیقات ماده ای ساخته شد که از لخته شدن خون نیز جلوگیری می نماید.

این پوشش شامل نانوفیبرهای کربنی و سیلیکون است که روی گاز استریل عادی به کار می رود و بانداژی برای جراحت فراهم می نماید. این ماده خون گریز است و با این وجود چند دقیقه پس از تماس با زخم، سبب لخته شدن خون می گردد. محققان هنوز مکانیسم لخته شدن خون را به طور کامل درک ننموده اند، اما دانشمندان پیش بینی می نمایند نانوفیبرهای کربن در این فرایند نقش دارند.

جالب آنکه این ماده آنتی باکتریال نیز هست زیرا باکتری به سطح ماده نمی چسبد.

هرچند بعضی از نمونه های اولیه بانداژ به طور موفقیت آمیز روی موش ها آزمایش شده اما محققان اشاره نموده اند این فناوری هنوز نیازمند تحقیقات بیشتری است تا روی انسان ها آزمایش گردد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4541

به "بانداژی که از خونریزی جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانداژی که از خونریزی جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید