ایران چگونه فدراسیون الهام بخش قاره آسیا شد؟

به گزارش جعبه مهر، فدراسیون فوتبال ایران با عملکرد بسیار خوب خود در فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و بخش پایه توانست پس از سه سال، عنوان فدراسیون الهام بخش قاره را از دستان ژاپن خارج کند.

ایران چگونه فدراسیون الهام بخش قاره آسیا شد؟

به گزارش خبرنگاران، روز چهارشنبه مراسم برترین های آسیا در بانکوک تایلند برگزار گشت و فوتبال ایران در دو بخش صاحب بهترین جایزه شد. فدراسیون فوتبال ایران توانست جایزه فدراسیون الهام بخش آسیا است را به دست بیاورد.

هم چنین علی اصغر حسن زاده، بازیکن تیم ملی فوتسال ایران و گیتی پسند اصفهان توانست برای سومین بار عنوان بهترین بازیکن قاره را از آن خود کند.

AFC در گزارشی به موفقیت های ایران در طی یک سال اخیر پرداخته است و ایران را این چنین بیان می نماید.

تیم ملی فوتبال ایران در راه جام جهانی 2018 روسیه به عنوان تیم اول آسیایی در ماه ژوئن مجوز این مسابقات را به دست آورد و از سوی دیگر تیم فوتبال پرسپولیس تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. عملکرد ایران نه تنها در بخش فوتبال باشگاهی بلکه در فوتسال هم قابل قبول بود. در مسابقات قهرمانی باشگاه های فوتسال آسیا که در ویتنام برگزار گشت، تیم صنایع گیتی پسند بعد از عملکرد عالی در دور گروهی در ملاقات پایانی با حساب 3 بر 2 برابر چونبری تایلند مغلوب گردید و نایب قهرمان شد.

هم چنین در ماه مارس و در مراسم اختتامیه مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی، ایران در رده سوم این رقابت ها جای گرفت و در ضربات پنالتی مقابل تاهیتی مغلوب گردید.

این جایزه معتبر به اعضای از AFC اهدا می گردد که از مدیریت حرفه ای و همچنین سهم خوبی در توسعه و ارتباط بازی در تمامی سطوح داشته باشند.

از سال 2013 AFC با تنوع بخشیدن به این بخش از جوایز چندین فدراسیون را در بخش های الهام بخش، جاه طلبی و توسعه انتخاب می نماید.

به گزارش خبرنگاران، پیش از این و در سال های 2014، 2015 و 2016 این جایزه را فدراسیون فوتبال ژاپن کسب نموده بود که پس از سه سال به فدراسیون فوتبال ایران رسیده است و همین موضوع به اهمیت های آن اضافه می نماید.

اجلاس اخیر AFC یک دستاورد بزرگ دیگر هم برای ایران به دنبال داشت و این فدراسیون توانست پس از دو سال و با همکاری قطر، AFC را مجاب به مخالفت با درخواست فدراسیون های عربستان و امارات برای امتناع از حضور در ایران و قطر کند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4091

به "ایران چگونه فدراسیون الهام بخش قاره آسیا شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران چگونه فدراسیون الهام بخش قاره آسیا شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید