ایران به قطب تولیدکننده فرآورده زیستی دریایی تبدیل می گردد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چشم انداز کلی طرح شامل توسعه زیست فناوری دریا در ایران به عنوان قطب فراوری کننده فرآورده های زیستی دریایی و مرجعیت علمی در منطقه خلیج فارس در حوزه بهداشت و سلامت، محیط زیست، فراوری آبزیان و صنایع مختلف است.

ایران به قطب تولیدکننده فرآورده زیستی دریایی تبدیل می گردد

هدف از اجرای این طرح، یاری به رفع کردن چالش های موجود در حوزه سلامت، رفاه، فراوری غذا و خدمات به انسان است.

ایجاد شبکه اطلاعات ملی با عضویت دانشگاه ها، موسسات پژوهشی و بخش خصوصی (خصوصاً شرکت های دانش بنیان) با هدف یکپارچه سازی اطلاعات، شناسایی چالش های اقتصادی، اجتماعی، تحقیقاتی، فناوری و همچنین اولویت بندی موضوعات تحقیقاتی و نوآوری های مربوط به حوزه زیست فناوری دریا از جمله اهداف این طرح است.

همچنین شناسایی پتانسیل موجود در شمال و جنوب ایران، حمایت های سیاستی و زیر ساختارها باعث افزایش سهم حوزه زیست فناوری دریا در فراوری ناخالص ملی و تربیت نیروی متخصص و ایجاد اشتغال و شکل گیری بازار های جدید می گردد.

ارائه نقشه راه براساس سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در 5 موضوع مورد توجه در حوزه زیست فناوری دریا تهیه می گردد که این برنامه ها در حوزه های مختلف شناسایی ظرفیت و پتانسیل موجودات دریایی شناخته گردیده در کشور، فرآوری و فراوریات ذی توده موجود، ایجاد نوآوری و تقسیم بندی فراوریات زیستی، فناوری ها و زیر ساختارهای در دسترس و سیاست حمایتی و مشوق ها در حوزه زیست فناوری دریا می گردد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 434

به "ایران به قطب تولیدکننده فرآورده زیستی دریایی تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران به قطب تولیدکننده فرآورده زیستی دریایی تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید