انتخاب آینه مناسب در حمام

به گزارش جعبه مهر، استفاده از آینه ها به عنوان اِلمان های تزئینی در حمام، یکی از مهم ترین جزئیاتی است که توجه افراد را به خود جلب می نماید. شاید تا به امروز به تاثیری که استفاده از یک آینه زیبا در حمام دارد، فکر نکرده باشید. اما بد نیست بدانید که انتخاب یک آینه مناسب یکی از نکات مهم در طراحی حمام به شمار می آید.

انتخاب آینه مناسب در حمام

شاید وقت آن رسیده است که آینه های ساده و قدیمی حمام را با انواع مدرن آن تعویض نمایید. انجام این کار به شما نشان خواهد داد که بدون صرف هزینه های گزاف می توان ظاهر کلی حمام را تغییر داد.

استفاده از یک آینه مناسب در کنار به کارگیری یک سینک روشویی و کاغذ دیواری با رنگ مناسب باعث ایجاد نمای زیبایی در حمام می گردد. امروزه انواع آینه های مختلف با قیمت های متفاوت در بازار وجود دارد که شما می توانید با توجه به بودجه و احتیاج خود انواع مختلف آن را انتخاب نمایید.

در هنگام انتخاب آینه به اندازه آن و مکانی که در نظر دارید آن را نصب کنید، توجه نمایید. برای انتخاب آینه باید به احتیاج خود برای استفاده از آن نیز فکر کنید. در هنگام انتخاب آینه به اندازه سینک و قد افراد خانواده توجه نمایید. در هنگام نصب آینه توجه داشته باشید که لبه بالایی آن باید در امتداد چشم بلند ترین فرد خانواده باشد. طول آینه باید به اندازه باشد که افراد بتوانند به راحتی خود را در آن مشاهده نمایند. در هنگام انتخاب آینه به طول سقف نیز توجه داشته باشید. هرچه طول سقف بلندتر باشد، بهتر است از آینه بلندتری استفاده نمایید. اگر اندازه آینه شما بزرگ تر از حد معمول است آن را در نزدیک ترین حالت به سینک روشویی نصب کنید. برای حمام های کوچک باید از آینه های کوچک استفاده کرد.

در زمان انتخاب آینه از خلاقیت خود نیز استفاده نمایید. برای مثال به بازتاب نور و رنگ در آینه ها فکر کنید. سپس در انتخاب آینه و چگونگی دو چندان کردن این زیبایی تصمیم گیری کنید. توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب آینه مناسب نکاتی را باید در نظر داشته باشید که در ادامه به شرح هر یک می پردازیم.

  • بهترین مکان برای نصب آینه بالای سینک روشویی می باشد. این مکان باید در نقطه مخالف پنجره قرار داشته باشد. در این صورت آینه نور طبیعی را بازتاب نموده و این کار باعث دوچندان شدن روشنایی حمام می گردد.
  • توجه داشته باشید که عرض آینه نباید از عرض روشویی بیش تر باشد.
  • نصب لامپ مناسب در اطراف آینه دستشویی نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید. برای مثال استفاده از لامپ ال ای دی در اطراف آینه باعث ایجاد نمای زیبایی خواهد شد.

استفاده بیش از یک آینه در حمام

آیا تا به حال به استفاده بیش از یک آینه در حمام فکر نموده اید؟ این امکان برای شما وجود دارد که به جای استفاده از یک آینه بزرگ از دو یا سه آینه کوچک استفاده نمایید. برای انجام این کار قسمت روشویی نیز باید ابعاد بزرگی داشته باشد. استفاده از یک آینه بزرگ نیز برای طراحی حمام های بزرگ مناسب می باشد.

انتخاب شکل آینه

برای تاثیرگذاری بیش تر آینه ها می توانید از شکل های متفاوت آن ها استفاده نمایید. هم چنین این امکان وجود دارد که با انتخاب اندازه و شکل های مختلف آینه و ایجاد یک تصویر زیبا با استفاده از آن ها تاثیر زیبایی آن ها را در محیط دو چندان کنید. در صورت انجام این کار دیگر احتیاجی به استفاده از لوازم تزئینی گران قیمت در حمام نیست.

انتخاب محل مناسب برای نصب آینه

محل نصب آینه در حمام از نکات قابل توجه می باشد. همان طور که قبلا اشاره شد بهترین مکان برای نصب آینه در بالای سینک روشویی می باشد. بهتر است آینه در نقطه مخالف پنجره قرار گیرد. این کار باعث می گردد که با بازتاب نور فضای حمام روشن تر گردد. انجام این کار در حمام های کوچک به بزرگ تر نشان دادن فضای حمام نیز یاری می نماید.

نصب وسایل روشنایی

نصب آینه در قسمت پشت آینه باعث می گردد که حتی ساده ترین آینه ها نیز زیبا و چشم نواز جلوه نمایند. بعضی از انواع آینه ها وجود دارند که در قالب ساختاری آن از لامپ استفاده شده است. اما در صورتی که قصد صرفه جویی در هزینه ها دارید، می توانید یک آینه ساده خریداری نموده و لامپ های مناسبی در پشت آن نصب کنید. چنین آینه ای برای انجام امور آرایشی بسیار مناسب می باشد. استفاده از این آینه ها برای حمام هایی که از نور طبیعی برخوردار نمی باشند، بسیار مناسب است. توجه داشته باشید که از نصب لامپ های فلورسنت و انواعی از آن که نور بسیار قوی دارد، خودداری نمایید.

انتخاب آینه های بزرگ

اگر فضای حمام به اندازه ای است که به شما اجازه استفاده از آینه های بزرگ را می دهد، حتما نمونه ای از آن را خریداری نمایید. با انجام این کار حمام روشن تر و به روزتری خواهید داشت. در جهت زیبایی بیش تر آینه به انتخاب انواعی از آن که فریم زیبایی دارد، اقدام کنید. در حمام های کوچک و حمام هایی که از سبک مینیمالیست در آن استفاده شده است، بهتر است از آینه های بدون فریم استفاده نمایید.

انتخاب اندازه صحیح

قبل از خرید آینه، ابعاد روشویی را اندازه گیری نمایید. انجام این کار به انتخاب آینه ای مناسب یاری خواهد نمود. قانون کلی که در خصوص انتخاب اندازه مناسب آینه ها وجود دارد، انتخاب آینه ای است که اندازه آن نسبت به قسمت روشویی بزرگ تر نباشد. در هنگام انتخاب آینه توجه داشته باشید که تمایل دارید چه اندازه از فضای دیوار توسط آینه پر گردد. توجه به این نکته به انتخاب اندازه صحیح آینه نیز یاری می نماید.

نکات پایانی

در زمان طراحی حمام ممکن است ایده های زیادی در ذهن شما تداعی گردد. استفاده از آینه مناسب یکی از این ایده ها تلقی می گردد. آینه ها باعث ایجاد نمای بهتری از سبک به کار رفته در طراحی حمام شده و بر زیبایی ظاهری آن نیز تاثیرگذار می باشند. از مزیت های استفاده از آینه ای مناسب که به دوچندان شدن زیبایی حمام نیز یاری می نماید، کم هزینه بودن آن می باشد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4284

به "انتخاب آینه مناسب در حمام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب آینه مناسب در حمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید