ارائه 35 هزار کمک هزینه ازدواج به زنان سرپرست خانوار

به گزارش جعبه مهر، تهران (پانا) - مدیرکل حمایت های اجتماعی کمیته امداد از ارائه 35 هزار کمک هزینه ازدواج به زنان سرپرست خانوار از ابتدای سال جاری خبر داد.

ارائه 35 هزار کمک هزینه ازدواج به زنان سرپرست خانوار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، مجید ملکشاهی با بیان اینکه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با رویکرد خانواده محور در کمیته امداد پیگیری می شود، اضافه کرد: در حال حاضر 2 میلیون و 174 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند که بیش از نیمی از آنها زنان سرپرست خانوار هستند.

وی به سیاست های تشویقی کمیته امداد و توجه این نهاد به کانون خانواده اشاره کرد و ادامه داد: یک میلیون و 100 هزار زن سرپرست خانوار از حمایت های کمیته امداد برخوردار هستند که می توان در کنار توانمندسازی اقتصادی با تمرکز بر اشتغال خانگی، از طریق تشویق به تشکیل خانواده به توانمندسازی آنان کمک کرد.

مدیرکل حمایت های اجتماعی کمیته امداد از ارائه 35 هزار کمک هزینه ازدواج به زنان سرپرست خانوار از ابتدای سال جاری خبر داد و تاکید کرد: اهدای بسته های حمایتی و ارایه مشاوره های لازم از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

وی به دیگر اقدامات حمایتی این نهاد برای زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: در سال جاری 78 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات ودیعه مسکن و کمک اجاره بهره مند شدند.

ملکشاهی گفت: حداقل میزان مستمری در سال 99 زنان سرپرست خانوار 198 هزار تومان و حداکثر آنان 635 هزار تومان بوده است که معتقدیم دولت و مجلس باید مستمری خانواده های تحت حمایت از جمله زنان سرپرست خانوار را افزایش دهند.

وی از ارائه سبد کالای حمایتی برای زنان سرپرست خانوار در دوران کرونا خبر داد و اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که کمیته امداد برای رفاه زنان سرپرست خانوار انجام می دهد، پیگیری برای معافیت خدمت سربازی فرزندان این افراد است که به همین دلیل از ابتدای سال جاری تا به امروز 2350 نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف شده اند.

مدیرکل حمایت های اجتماعی کمیته امداد ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به فرزندان زنان سرپرست خانوار را از دیگر اقدامات برای توانمندسازی این خانواده ها دانست و اظهار کرد: به پسران جوان این خانواده ها علاوه بر آموزش های شغلی و خدمات معافیت سربازی، کمک هزینه ازدواج نیز پرداخت می شود.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای جعبه مهر

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9153

به "ارائه 35 هزار کمک هزینه ازدواج به زنان سرپرست خانوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه 35 هزار کمک هزینه ازدواج به زنان سرپرست خانوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید